Další oblastí Strategie udržitelnosti Biopekárna Zemanka, kterou bych vám dnes rád představil, je vůbec ta nejdůležitější. Jsou to totiž vždy lidi, co firmu dělá firmou 👩🍳🧑🍳
Počítali jste si někdy kolik času trávíte v práci, s rodinou a kolik ho máte na koníčky? U většiny z nás hodiny strávené prací vedou. A někdy si ji nosíme i domů. Přemýšlíme nad tím, co bude zítra, co jsme nestihli a na co jsme zapomněli. Práce ovlivňuje celý náš život. A když vás nebaví a vracíte se za rodinou unavení a pod tlakem, je to špatně.
Biopekárna Zemanka vznikla na třech lidech. Pekli jsme v malých troubách podle rodinných receptů, sami jsme balili produkty a rozváželi je cestou do práce. Postupně se tým začal rozšiřovat, přikupovali jsme vybavení, zvětšovali prostory.
Dnes jedeme na dvě směny, máme dva provozy a zaměstnáváme přes třicet lidí. V Zemance se tak zná každý s každým. Někteří jsou sousedé, mají společné cesty do práce i z práce, děti ve stejných školách. O pauzách spolu pijeme kávu, testujeme naše sušenky 🍪. I o tom jsou pro nás dobré vztahy a atmosféra, ve které se pracuje v pohodě a bez stresu.
Naši dobře nastavenou firemní kulturu chceme neustále posouvat dál, a proto jsme si určili následující cíl ⬇️:
7️⃣. CÍL
V pořadí již sedmý cíl zní: „Zavést dobrovolnický systém a usnadnit nástup novým zaměstnancům“. V Zemance totiž chceme pro rodiny to nejlepší - a to platí nejen pro zákazníky, ale i pro naše zaměstnance. Je pro nás důležité, aby se domů vraceli s pocitem, že jejich práce má smysl a věděli, že jsou důležitou součástí našeho podnikání. Zavádíme dobrovolnické dny, motivační systém odměn i Etický kodex. Otevřeně se navíc hlásíme k Chartě diverzity.
Kromě pravidelných hodnotících rozhovorů se zaměstnanci věnujeme velkou pozornost i měření kvality firemní kultury. A k tomu používáme nástroj od SocioRating Institute, ve kterém nám vyšel krásný výsledek A+. Mám z něj opravdu radost 😊.
A co pro svoje zaměstnance děláte vy?
Celou Strategii udržitelnosti můžete najít ZDE a případovou studii ZDE.
#udrzitelnost #firemnikultura #socialniprostredi