Další oblastí Strategie udržitelnosti Biopekárna Zemanka, kterou bych vám dnes rád představil, je vůbec ta nejdůležitější. Jsou to totiž vždy lidi, co firmu dělá firmou ????
Počítali jste si někdy kolik času trávíte v práci, s rodinou a kolik ho máte na koníčky? U většiny z nás hodiny strávené prací vedou. A někdy si ji nosíme i domů. Přemýšlíme nad tím, co bude zítra, co jsme nestihli a na co jsme zapomněli. Práce ovlivňuje celý náš život. A když vás nebaví a vracíte se za rodinou unavení a pod tlakem, je to špatně.
Biopekárna Zemanka vznikla na třech lidech. Pekli jsme v malých troubách podle rodinných receptů, sami jsme balili produkty a rozváželi je cestou do práce. Postupně se tým začal rozšiřovat, přikupovali jsme vybavení, zvětšovali prostory.
Dnes jedeme na dvě směny, máme dva provozy a zaměstnáváme přes třicet lidí. V Zemance se tak zná každý s každým. Někteří jsou sousedé, mají společné cesty do práce i z práce, děti ve stejných školách. O pauzách spolu pijeme kávu, testujeme naše sušenky 🍪. I o tom jsou pro nás dobré vztahy a atmosféra, ve které se pracuje v pohodě a bez stresu.
Naši dobře nastavenou firemní kulturu chceme neustále posouvat dál, a proto jsme si určili následující cíl ⬇️:
7️⃣. CÍL
V pořadí již sedmý cíl zní: „Zavést dobrovolnický systém a usnadnit nástup novým zaměstnancům“. V Zemance totiž chceme pro rodiny to nejlepší - a to platí nejen pro zákazníky, ale i pro naše zaměstnance. Je pro nás důležité, aby se domů vraceli s pocitem, že jejich práce má smysl a věděli, že jsou důležitou součástí našeho podnikání. Zavádíme dobrovolnické dny, motivační systém odměn i Etický kodex. Otevřeně se navíc hlásíme k Chartě diverzity.
Kromě pravidelných hodnotících rozhovorů se zaměstnanci věnujeme velkou pozornost i měření kvality firemní kultury. A k tomu používáme nástroj od SocioRating Institute, ve kterém nám vyšel krásný výsledek A+. Mám z něj opravdu radost 😊.
A co pro svoje zaměstnance děláte vy?
Celou Strategii udržitelnosti můžete najít ZDE a případovou studii ZDE.
#udrzitelnost #firemnikultura #socialniprostredi